ur mitt huvud

Folk säger alltid att det är ditt liv att gör som du tycker.
Men senare när man har kommit fram till en sak och gör något
som är helt annorlunda från vad alla andra gör och som alla andra tänker,
då blir det plötsligt som att ja hur ska jag förklara som att man är helt fucking korkad?
Till exempel om man ja vi tar ett löjligt exempel, om typ jag skulle fråga en av mina
alldra bästa vänner att vad skulle du tycka om jag skulle färga mitt hår rött på ena sidan
och grönt på den andra! Då skulle kompisen helt 100 % svara att det skulle vara en superbra
idé men att hon aldrig skulle gjort det men att det kanske passar på mig.
Sen om jag sist och slutligen skulle ha gjort som min kompis sa och färgat mitt hår,
så skulle alla gå bakom min rygg och säga att hur kan man ha håret sådär BARA för att de inte vågar
sticka ut och vara sig själva BARA för att de är rädda att folk ska prata och peka och skratta!
De är helt enkelt rädda att de ska bli för annorlund bli liite mindre lik alla andra!
Hur patetiskt är inte det? Vem vill leva i en värld där alla är lika och alla gör som alla andra?
Varje gång någon är lite annorlunda så ska folk prata bakom ryggen och tänka "ojj gud skåd opp honde/hande"..
Gå fram till hon/han och fråga då istället för att stå och snacka massa skit, alla kanske inte vill vara
som alla andra! Tyckte bara att jag måste skriva dethär för att dethär är Närpes Högstadie och år 2010 in action!
Kom ihåg alla behöver inte vara som alla andra!

Kommentarer
Postat av: Mariah

Haldär mie ti 1000!

2010-08-29 @ 20:26:34
URL: http://mariakristinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0